A kedvezményezett neve:
Dr. Enyedy Andor Református Általános Iskola, Óvoda és Bölcsőde
A projekt címe:
Esélyjavító tanulási lehetőségek a Dr. Enyedy Andor Református Általános Iskolában
A szerződött támogatás összege:
59.306.003,- Ft
A támogatás mértéke:
100%
A projekt tényleges befejezése:
2020. január 1.
A projekt azonosító száma:
EFOP-3.3.7-17-2017-00018
A projekt tartalmának bemutatása:
Iskolánk az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program keretén belül Informális és nem formális tanulási lehetőségek kialakítása a köznevelési intézményekben tárgyú felhívásra készítette el az "Esélyjavító tanulási lehetőségek a Dr. Enyedy Andor Református Általános Iskolában" című pályázatot.
A projektet 3 fő területen valósítottuk meg:
1. Alap- és kulcskompetenciák, továbbá munkaerő-piaci kompetenciák erősítése, kiemelten vállalkozói készségfejlesztés:
- Idegen nyelvi kompetenciafejlesztés
- Matematikai kompetenciafejlesztés
- Természettudományos kompetenciafejlesztés
- Digitális kompetenciafejlesztés
- Vállalkozói készségfejlesztés
- Hatékony önálló tanulás kompetenciája
- Munkaerő-piaci kompetencia
2. A lelki és fizikai egészség fejlesztése (mentálhigiénés és egészségmegőrző tematikák mentálhigiénés ismeretek elméleti és gyakorlati alkalmazásának elsajátítása),
- A tanórai tananyagok kiegészítését, gyakorlati alkalmazását, szolgálta a Reformkonyha napok, és a Kenyérsütés bevezetése, valamint az Egészségnevelési előadások, egészségnap tartása. A Sportnap megújításával is a lelki és testi egészség megóvását, fejlesztését segítettük elő.
- Kidolgozásra és alkalmazásra került iskolánk mentálhigiénés programja, melyet minden évfolyamon, az életkori sajátosságok figyelembevételével tudunk alkalmazni.
3. Innovációs műhelyek kialakítása az iskola pedagógiai eszköztárának bővítésére, kiemelten élménypedagógiai módszerek fejlesztésére és bevezetésére
- Kidolgozásra került az angol és német nyelvi szakkör, az informatikai szakkör, a kézműves-klub tematikája. Két alkalommal jutottak el diákjaink a budapesti Csodák Palotájába, ahol élményszerű. látványos foglalkozásokon fedezhették fel a fizika szépségeit, érdekességeit.
Az informális tanulás tartalmainak bővítését célzó tevékenység keretében megvalósul fejlesztések:
- "Csáti Refi Komplex Tehetséggondozó Program" címmel kidolgozásra és bevezetésre került iskolánkban a nevelőtestületünk által készített program, amely a tehetséggondozás mellett hátránykompenzáló és esélyjavító, valamennyi tanítványunk számára elérhető. A Csáti Refi programmal elnyertük a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Akkreditált Kiváló Tehetségpont címét. Ezzel a mezőcsáti járás egyetlen ilyen címmel rendelkező intézménye lettünk.
- Tantestületünk 26 tagja végezte el a Tehetségsegítő programok tervezése és szervezése című akkreditált 30 órás képzést. Ennek eredményeképpen 31 gazdagító programok kidolgozása történt meg.
- A pályázat keretében kidolgozásra került tananyagok:
Konfliktuskezelési technikák gyerekeknek, pedagógusoknak
Mentálhigiéné az iskolában
A művészetterápia alkalmazásának lehetőségei az iskolai oktatásban
Személyiségfejlesztés, önismeret fejlesztésének lehetőségei az iskolában
- Felső tagozatos tanulóink és nevelőtestületünk tagjai számára Tanulás módszertani tréningek kerültek lebonyolításra, melynek célja a pedagógusok és a tanulók felkészítése a kreatív tanulás módszereire és a diákok tanulásszervezésének, a tananyag feldolgozásának segítése
A képzések lebonyolítását a tehetséggondozásban elismert szakemberek, Dr. Sarka Ferenc, Dr. Mező Ferenc, Kormos Dénes és Mező Katalin közreműködésével bonyolítottuk le.
A pályázatban megvalósult programok:
Tevékenység/program |
Kapcsolódó részterület |
Gyakorisága a projektidőszak alatt |
Alap- és kulcskompetenciák, továbbá munkaerő-piaci kompetenciák erősítése |
||
Üzemlátogatások lebonyolítása |
Munkaerő-piaci kompetencia |
4 alkalom |
Kis Matematikusok Baráti Köre (KMBK) szakkör továbbfejlesztése |
Matematikai kompetencia |
heti rendszerességgel |
?Törd a fejed!? tehetséggondozó matematika vetélkedő továbbfejlesztése |
Matematikai kompetencia |
2 alkalommal |
Iskolai Vásár továbbfejlesztése |
Vállalkozói készségfejlesztés |
2 alkalommal |
Tisza-tavi Ökocentrum látogatás bevezetése |
Természettudományos kompetencia |
2 alkalommal |
Refi-tábor továbbfejlsztése |
Szociális kompetencia |
2 alkalommal |
Színházlátogatás Miskolcon |
Anyanyelvi és szociális komp. |
4 alkalommal |
Öko-táborok továbbfejlesztése |
Természettudományos kompetencia |
4 alkalommal |
A lelki és fizikai egészség fejlesztése |
||
Tanulmányút Bükkszentkereszten, Bükki túrával egybekötve |
Természettudományos kompetencia |
2 alkalommal |
Reformkonyha napok bevezetése |
|
1 alkalommal |
Kenyérsütés bevezetése |
|
2 alkalommal |
Egészségnevelési előadások, egészségnap |
|
Félévenként 1 alkalom |
Sportnap továbbfejlesztése |
|
2 alkalommal |
Innovációs műhelyek kialakítása, élménypedagógiai módszerek |
||
Tanulás módszertani hét bevezetése |
Hatékony önálló tanulás |
2 alkalommal 1-1 hét |
Angol Nyelvi szakkör |
Idegen nyelvi kompetencia |
heti rendszerességgel |
Német Nyelvi szakkör |
Idegen nyelvi kompetencia |
heti rendszerességgel |
Informatikai szakkör |
Digitális kompetencia |
heti rendszerességgel |
Videó-Mikulás digitális vetélkedő |
Digitális kompetencia |
2 alkalommal |
Videó-Nyúl digitális vetélkedő |
Digitális kompetencia |
2 alkalommal |
Csodák Palotája látogatás Budapest |
Természettudományos kompetencia |
2 alkalommal |
Háztartástan szakkör továbbfejlesztése |
Szociális kompetencia |
heti rendszerességgel |
Kézműves-klub |
Szociális kompetencia |
heti rendszerességgel |
A pályázat jól szolgálta iskolánk tanulóinak szellemi, testi fejlődését és Nevelőtestületünk tagjainak szakmai megújulását.